fredag 25 juli 2014

Set the table

Är det något som fångar min uppmärksamhet lite extra på heminredningsfronten så är definitivt dukningar en het kandidat. Jag älskar att duka inför middagar och bjudningar och lockas ständigt att nya idéer för att göra middagsbordet lite extra lockande och inbjudande. På midsommarafton lät jag fantasin rocka loss och klädde mitten av bordet med björkkvistar som jag sedan stack in blåklint och prästkragar i. Två stora vaser fullproppade med prästkragar, blåklint och vallmo satte sista finishen på det hela och midsommarkänslan var komplett.
Idag stundar semestern och med den förhoppningsvis många härliga sommarkvällar i gott sällskap och goda middagar. Med detta kommer en möjlighet att tillfredsställa mitt intresse av att smycka och dekorera.
Nedan följer några av mina inspirationskällor just nu;




Bilder: Sköna hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar