måndag 21 juli 2014

Bride to be

De bubblande känslorna efter bröllopet har så smått börjat lägga sig och vi börjar landa i känslan att vara man och hustru. Kärleken är starkare än någonsin och förälskelsen finns med i varenda sekund av varje dag.
Helgen gick i skrattets och lyckans tecken då min kära väninna och blivande brud Camilla skulle bli firad och möhippan positionerades i Göteborg. Med pompa och ståt, fjäderboa och tiara intog hon Avenyn och solen strålade ikapp med hennes leende. Det finns inget bättre än att se en nära vän lycklig så helgen blev således en rejäl energiboost för min del.
Gårkvällen spenderades hemmai trädgården  tillsammans med min älskade make som lagade såväl lunch som middag till mig och skämde bort mig med utsökta delikatesser.
Det är så lite som behövs för att lyckan ska bli totalt. Jag är bortskämd med en fantastisk make, min själsfrände, och vardagen blir så mycket härligare när man är två och kan skämma bort varandra med små förgyllda tillfällen.
En av Camillas uppgifter var att fråga mötande om hur ett äktenskap varar länge och få dem att skriva ner det i ett block hon kan bära med sig framöver. Ett av citaten tog jag alldeles särskilt till mig då jag tyckte det stod exakt för mitt och min makes äktenskap:

"Glöm inte att underhålla er kärlek som om det fortfarande var första året ni träffades. På så sätt dör inte kärleken."

Tyckte det var så fint och så slående. Det är upp till var och en att göra det bästa av sitt förhållande, ingenting kommer gratis. Och det är precis så vi resonerar också, kärleken behöver underhållas på alla sätt för att överleva.

Champagnefrukosten intogs i hamnen i underbara Båstad.


Kvällen i trädgården förgylldes av en färgsprakande solnedgång.

Bilder: Annika Hansson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar