torsdag 3 juli 2014

Gör det du tror på

Ibland är det lätt att glömma det man har och fokusera på det man inte har istället. Jag har flera gånger stannat upp och tänkt; "Men blir jag lyckligare om jag har det ena eller det andra? Tror jag verkligen på att detta kommer att göra mig lyckligare?"

Att följa magkänslan var för mig ett mysterium när jag stod i startblocken av mitt liv. Jag kunde inte förstå hur magen skulle kunna kommunicera med mig och hjälpa mig svänga rätt i livets evinnerliga snårskog. Men jag har lärt mig det, genom att tro på att det val jag gör alltid är rätt så har magen fått lugn och ro och jag har fått förståelse för vad som är mest fördelaktigt för mig för att jag ska hitta rätt på min vandring på livets alla vägar och avtagsvägar. Än så länge har min mage inte svikit mig själv och har inga planer på att göra det heller. Jag bestämmer över mitt liv.

Varför fokusera på det man inte har om det ändå inte kommer att göra en lyckligare och bringa mer spänning eller lugn åt tillvaron. Gör det du tror på och tro på det du gör...


Bild från Google


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar