onsdag 23 juli 2014

Á Paris

Min högsta dröm när jag var någonstans i början av mina tonår var att få åka till Paris. Min fascination över staden började nog när jag såg Aristocats och även Ringaren i Notre Dame. Att mina föräldrar titt som tätt spelade Edith Piaf bidrog ju klart en hel del, så även min påbörjade karriär som dansare när jag började dansa balett. På gymnasiet matade jag intresset ytterligare med att läsa franska utöver resterande språkstudier i engelska, tyska och latin.
Därefter har intresset för den vackra staden med romantikens dimma hägrande kring den utsökta arkitekturen växt sig allt starkare.
Förr året i februari fick jag så äntligen möjligheten att åka dit då min älskade make fyllde 30 och vi firade hans födelsedag på Parc de Prince tillsammans med Zlatan och resten av laget Paris Saint Germain. Fyra härliga dagar som jag aldrig kommer att glömma. Dock lovade vi oss bägge två att återvända till denna fantastiska stad och uppleva ännu mer. Så idag bokade vi en resa dit under semestern. Jag är i sjunde himlen och svävar på små moln av lycka inför detta faktum. Det blir en form av bröllopsresa och det kunde inte bli ett bättre ställe att fira på.

Nu ska jag försöka damma av den franska jag lyckades sluka i mig under fransklektionerna och fräscha upp vissa strofer. La vie est trés bien!


Ett av målen blir att se det vackra Eiffeltornet i just ett sådant här ljus...
Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar