måndag 7 juli 2014

Rosenträdgård

När sommaren är i sitt esse och solen ler glatt mot jordens yta så kan man själv ju inte annat än le och njuta. Att då ha en egen trädgård är en lyx som jag är mer än tacksam för.

Ända sedan jag var liten och hjälpte pappa i trädgården med allehanda plantering så har jag drömt om egen trädgård och framförallt att fylla den med rosor. Min kärlek till denna underbara blomma har jag troligtvis min mormor att tacka för. Hon älskade rosor och i deras trädgård i sommarstugan prunkade rosor i alla möjliga klara färger och luften var ständigt fylld av den söta doften när knopparna slagit ut. Det var klätterrosor, stora rosor, små rosor, höstrosor, sommarrosor, vårrosor och så vidare och så vidare.

När vi nu har landat i vår husdröm och allt inomhus har fått sin plats har det äntligen blivit dags för projekt trädgård. Vilket jag naturligtvis anammat till 100 % och dammsuger marknaden efter inspiration och detaljer. Min strävan efter att förvandla trädgården till ett rosenparadis är dock redan satt i rullning. Och det doftar ljuvligt redan nu. Men mer är på gång och fler rosor ska få sätta prägel på trädgården efterhand!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar