lördag 5 december 2015

Royal copenhagen

Vardagslyx är för mig en viktig hörnsten för att ge livet den där lilla extra kryddan som man behöver med jämna mellanrum. 
Ett liv utan extra krydda är enligt mig inget liv, det är bara en transportsträcka till graven. Så jag har som vision att leva fullt ut i varje minut och inte fastna för länge i negativa tankar.
En gång i tiden var jag en sådan person som ideligen lät tankarna vandra iväg till "hur det skulle kunnat vara". Visst drömmer jag fortfarande, det måste man göra, men i den mån jag kan så ser jag numer till att få yta det av livet som jag vill ha. Att unna sig lyx ibland är så mycket mer än att slösa och vara självisk och högfärdig. Lyx kan vara allt från 20 minuters powernap till en resa till New York. 
För mig är dagens vardagslyx det ni ser nedan; två fantastiska muggar från Royal Copenhagen och en oerhört vacker snöflinga från Rosendahl. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar