torsdag 31 december 2015

Happy New Year!

Visst är det något speciellt med nyårsaftnar? Spänningen ligger i luften, om än otvungen, och åtminstone jag ser fram emot att få börja på nytt blad i kalendern klockan 00.01. 2016 ska bli året med förändringar. Då ska en del av mina uppsatta mål bli verklighet. Jag byter ut 'vill' mot 'ska' och siktar på att jag SKA ta mig över mållinjen i Vasaloppet, jag SKA ta mig igenom Toughest och jag SKA klara en Tjejklassiker. 
Utöver detta SKA jag lägga fokus på de människor i min närhet som förtjänar mitt fokus. Ibland har jag ovanan att lägga fokus på de som endast äter upp min energi och min lycka. Men 2016 är det slut med det. Då är SKA mitt fokus vara inställt på dem som ger mig energi och som ger mig något tillbaka. Om det gör mig självisk så får det göra det, om det gör mig sådan så är det värt att tappa en del människor längs vägen. Vad är värdet i att bli utnyttjad utan att få något som helst tillbaka? 
2015 blev lärdomens år och 2016 ska bli handlingarnas år! 
Njut av kvällen säger jag och önskar ett Gott Nytt År! 

En bra start; avslutar året med att skicka in anmälan till Toughest! No return, enda vägen att välja är den framåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar