onsdag 2 december 2015

December

Som barn var decembers ankomst det man såg allra mest fram emot. Då var julafton bara några veckor bort. Trots det gick tiden naturligtvis långsammare än någonsin. I nuvarande ålder springer tiden iväg och det jag personligen mest ser fram emot när december anländer är snö. Vilket ju dessvärre är något av en bristvara i den här änden av landet. I väntan på vinterns ankomst så drömmer jag mig bort till gnistrande, knarrande snö och fallande mjuka flingor. En vit jul må kännas långt borta men hoppet består in i det sista.
Så länge nöjer jag mig med att förgylla julkänslan med varm glögg, mysiga stunder framför brasan och en bra bok. Dagens boktips blir Nora Roberts följetong om fyra väninnor som startar en bröllopsagentur som de kallar I nöd och lust. I fyra olika böcker får man följa respektive kvinnas del i företaget och deras väg till sina egna bröllop. En serie som får en att må bra varenda minut och trollbinder en till sträckläsning! 


Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar