onsdag 29 oktober 2014

Vasaloppet 2015

Ja, som ni som läser bloggen med jämna mellanrum och ni som känner mig kanske vet så drivs jag av utmaningar. Ända sedan jag var liten har jag valt att göra saker som är på gränsen till utanför min prestanda. Anledningen är att det för mig är det som ger livet mening. Utan utmaning går dagarna i ett och samma tempo i en enda enkelriktad och onyanserad riktning. Och vad är det för mening om livet inte kan erbjuda en blandning av lugn vardag och sporrande stimulans?
Därför letar jag ständigt efter nya utmaningar att bocka av från min "att göra innan jag dör"-lista. Nästa punkt på listan är Vasaloppet och år 2015 ska drömmen och målet uppfyllas. Tillsammans med min fantastiska make ska jag ge mig ut i spåret och skida där så mycket historia finns skriven. Erfarenhet av längdåkning har jag sedan barnsben så trots avsaknaden av tidig snö här nere så känns den delen lugn. Därav kan jag fokusera på styrka och kondition uteslutande.
Motivationen är på topp och spänningens fjärilar börjar så smått att röra på sig i magtrakten. Hårdtärningen börjar ta form och kroppen är med på noterna och svarar positivt på den nya uppgiften. Så nu kör vi. Ända in i kaklet (snön...?) är det enda som gäller nu!


Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar