tisdag 21 oktober 2014

Inspirationssvacka

Det är inte alltid energinivå och inspiration är på sin högsta punkt. Då har jag som regel att ta ett steg tillbaka, släppa det som släppas kan och gå in i mig själv och se vad det är som gör att vardagen känns extra tung och trög. Detta inträffade strax efter senaste inlägget, därav tystnaden i bloggen. Jag vill inte sitta och skriva när jag inte känner att jag har något vettigt att skriva om utan har prioriterat att finna energi igen. Och det har jag lyckats med genom att vila och göra sådant som skjuter tillbaka nålen på energimätaren till maxnivån.

Nu är det nya tag som gäller med positiva tankar och massvis med energi och ork. Nu är det exempelvis fullt fokus på Vasaloppet vad gäller träning. Bland annat innebär det att en resa till snön är inbokad i december över nyår. Därmed kombinerar vi träning med kvalitetstid för oss själva och mys i ombonad stuga. Med sällskap av hunden kommer denna vecka att bli oförglömlig på flera sätt. Bara det, att boka en resa och ha något att se fram emot lite extra, gör vardagen lite enklare och ger energin en extra push.

Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar