torsdag 6 november 2014

November anlände

Oktober lämnade, november tog vid. Och temperaturmätaren ligger stadigt på plusgrader. Det känns allt annat än rätt i min tillvaro, november ska vara lika med krispiga morgnar med frost i gräset, frost på rutan på bilen och kall luft som bildar ett rökmoln när man andas ut. Vad gäller skåningar så kanske jag är en av få som faktiskt uppskattar detta fenomen, men november är för mig en vintermånad och det är nu förväntan inför första advent, jul och längtan efter härliga stunder i snö byggs upp.
Stockholm fick idag sin första snö så jag hoppas att detta innebär att kylan och snökristallerna är på väg nedåt med stadig takt. Mitt barnasinne väcks alltid till liv vid den här tiden och jag blir lite extra energifylld av vardagen när denna årstid stundar. Så ge mig därför snö, is och kyla i kombination med mysiga stunder framför brasan med filtar, min älskade och mustiga och vintriga maträtter. Vintern-kämpa dig förbi hösten nu är du snäll...
Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar