tisdag 19 augusti 2014

Livets naturliga pauser

Ibland när tiden springer iväg och hösten kommer klivande med raska steg är det viktigt att kunna stanna upp och andas innan det är dags att springa vidare med tiden. Jag har äntligen lärt mig det och därav avsaknaden av uppdatering av bloggen.
Min stora passion i livet är att få skriva, läsa och inreda. En kombination som borde inspirera till att skriva en blogg enbart baserad på inredningstips och så vidare. Men livet är så mycket mer än att hålla sig enbart till det trygga och när jag de senaste dagarna haft möjlighet att stanna upp och låta tankarna härja fritt så har jag kommit fram till att jag vill inspirera andra med allt som händer i mitt liv.
Jag är så lycklig i min tillvaro, med make, släkt och vänner och jag önskar inget hellre än att alla skulle få må såhär bra.
Dessvärre finns det många som tror att ett liv inte kan vara så perfekt som man vill utge det för att vara. En del påstår att ju mer någon skriver eller visar bilder på ett lyckligt liv, desto mer olyckliga är de. För vissa kanske, ja. Men jag själv kan bli otroligt irriterad på att vissa bittra själar som tycker synd om sig själva inte kan glädjas med den som är lycklig. Vad är det som är så hemskt med att vara lycklig?
Om alla vågade vara lyckliga, visade att de var lyckliga och kunde unna andra att vara lyckliga skulle världen vara en så mycket bättre plats att spendera sin korta livstid på än vad den ibland kan te sig vara för vissa.
Jag älskar mitt liv och är jäkligt stolt över mitt liv! Jag har tagit ett beslut som kommer att förändra min tillvaro, om än lite, men ack så viktigt. Detaljerna utelämnar jag, men jag kan säga såhär; den energi jag får av min lycka vill jag behålla och de som hellre klagar, gnäller och är allmänt bittra kommer jag helt sonika efterhand att rensa ut från mitt liv. Visst kommer det att komma tunga perioder även för mig när det är svårt att vara positiv, men med detta menar jag att energitjuvar i tillvaron kommer inte att föräras min uppmärksamhet. Positiva och energiska människor får mer än gärna dela min vardag, men övriga bör hålla sig på avstånd. Mitt liv, min lycka! Den kan ingen ta ifrån mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar