torsdag 21 augusti 2014

Inspiration

När inspirationen ibland tryter och vardagen är lie extra tung så gäller det att ha något att pumpa in energi med. För min del är det träning som gäller för att få en snabb energi-boost.

 Jag har alltid älskat att röra på mig, utmana mig själv och sätta upp mål att nå. Löpning har alltid varit en del av mitt liv eftersom pappa inspirerat mig med sin löpning. När han var som bäst sprang han flera mil i veckan. Jag ligger inte riktigt på samma nivå men närhelst jag känner mig nedstämd eller rastlös är en löprunda den perfekta återhämtningen. Att få känna kroppen pumpa runt blodet, känna adrenalinkicken, känna mjölksyran i benen och känna kroppens gensvar på ökningar är det bästa som finns. Och den tillfredsställande känslan efter löpturen är svår att slå.

I mars kör jag och maken Vasaloppet och det är just nu målet med min träning. För att prestera och orka när det tar emot i uppförsbackarna är det världens bästa inspiration att ha ett bestämt mål med träningen. och inte bara att gå ner i vikt, bli starkare eller behålla formen. Utan att träningen faktiskt leder till något, till en utmaning att ha med sig i bagaget i framtiden.

I löpspåret igår

Bild: Annika Hansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar