söndag 31 augusti 2014

Inspiration-trädgård

När regnet faller i täta fall utanför fönstret och trädgården prunkar med grönaste gräsmatta, nyplanterade blommor och ordningen börjar infinna sig även i denna del av vårt boende är det kanske inte så konstigt att trädgårdsbilder lyckas dra till sig lite extra uppmärksamhet.
Igår planterades dels ett äppelträd, en syrenbuddleja(fjärilsbuske) samt fler hortensior i den numera planerade växtligheten. För ett år sedan, då vi flyttade in i vårt hus och drömmen om eget hus och trädgård blev sann så var trädgården ett projekt i sig. På grund av tidigare vagt intresse var trädgården vildvuxen och liknade mer en skogstomt än den oas den skulle kunna vara. Så med mitt eget brinnande intresse för trädgård och med lite coaching från min käre far så har trädgården sakt men säkert genomgått en rejäl ansiktslyftning. Som jag skrev tidigare har den numera en vacker grön och välklippt gräsmatta, blommor av flera olika slag och i flera olika färger samt små härliga avdelningar som kommer att växa och utvecklas med tiden.
Inspirationen till att ytterligare försköna tillvaron utomhus får jag främst från trädgårds-magasin men även från Facebook där jag följer Architecture and design. De lägger upp bilder på allt mellan himmel och jord som innefattar arkitektur på ett eller annat sätt. Aldrig har jag väl följt bilder så slaviskt som dessa. De har alla möjliga (och omöjliga för den delen) tips på platser att upptäcka, resmål att ta sig till och inredning både invändigt och utvändigt. Väl värt ett besök om du gillar detta och bilderna är magiska! Nedan finns ett urval av bilder som just nu ökar min puls lite extra och sätter fart på målsättningen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar