söndag 31 januari 2016

Weekend in Stockholm

Hastigt och lustigt blev det i veckan bestämt att jag skulle åka upp till Stockholm. Anledningen kommer troligtvis längre fram, men än så länge så var huvudämnet för helgen att få träffa min fantastiska syster. 
Jag flög upp igår morse och ska flyga hem ikväll. En natt på hotell, lite shopping (hade endast handbagage så det gäller att shoppa smart då) och god mat i mängder gör att den här helgen har varit helt underbar. En nystart och en helg för eftertanke på flera sätt har det varit. 
Ibland måste man bara luta sig tillbaka och tacka livet för alla möjligheter och upplevelser man får ta del av  helt enkelt. Friskt vågat, hälften vunnet sa alltid min morfar. Och så rätt han hade... Hur rätt han hade får vi se. Men den som inget vågar får inte heller uppleva något. 
Shoppingen blev en fröjd för både själ och hjärta samt tillfredsställande för intresset av inredning och färg och form. På Åhléns city fann jag två detaljer som jag önskat fått plats i mitt bagage hem. En ljuslykta från Skultuna och en lampa från Åhléns egen serie:


Bilder: Google






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar