fredag 19 juni 2015

Midsummer

PRegnet faller tyst i stora droppar, men vad gör det när man får fira sin favorithögtid? Jag älskar alls högtider och firar alltid med hjärta och själ. Midsommar har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Om inte annat så för den långa, ljuss natten. Dessutom älskar jag maten, jordgubbarna, att sitta ute till sent på natten, goda vänners gemenskap och det fladdrande skenet från oljelampor och levande ljus när det blir en aning mer dunkelt ljus. 
Om en kort stund beger sig jag och min fantastiska älskling oss till mina föräldrars lummiga trädgård och firar med min käraste syster och underbara syskonbarn. Det kommer att bli en underbar kväll! 
En enkel bukett med blommor från egna trädgården sätter extra guldkant på dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar