torsdag 30 april 2015

Trevlig Valborg

Bland högtider och traditioner är nog Valborg min favorit. När våren breder ut sina vingar över naturen och färgerna sakta men säkert är på väg att komma tillbaka så sätter Valborg den extra grädden på moset. Vi lämnar april och går in i maj som lovar sol, värme och ett steg närmre sommaren. 
Kvällen spenderas med världens underbaraste make på restaurang och natt på hotell. På sätt och vis kan jag sakna den tradition jag hade med mina föräldrar på Valborg, att grilla och sedan gå och titta på ett stort och sprakande  bål och sen grilla korv framåt kvällen. Men att få vara med min älskade och bli bortskämd med att slippa laga mat och bara lämna vardagen för ett tag, det funkar alldeles ypperligt som substitut. 
Trevlig Valborg till er alla! 

Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar