tisdag 14 april 2015

The cold came back

När påsken anlände så gjorde våren detsamma-med besked. Solens strålar smekte kinden med löfte om värme och ljus. Helgen som gick bjöd på årets första timmar utan jacka och jag njöt i fulla drag av att tiden med vinterjacka äntligen var förbi. Nämnda jacka fick vackert ta plats i garderoben där den skulle få husera fram till nästa höst. Trodde jag...
Fram tills idag när hösten/vintern gör ett snabbesök hos oss igen och tår och fingrar fryser och den fina vårjackan som inhandlades förra veckan värmer föga.
När det så blir såhär och humöret hotar att ta samma vändning så är fokus på framtid och positiva händelser av markant betydelse.
Därför fokuserar jag med glädje på de lyckorus jag upplevt på senaste tiden. Min födelsedag firade jag förra veckan och som den underbara make han är hade min kära ordnat med överraskningsfest i lyxens tecken. Alla mina älskade familjemedlemmar, såväl på min sida som på min käras sida, kom till oss och dukade upp för fest. Jag själv gled runt i ett tacksamt lyckorus. Tacksam för allt de gjorde och lycklig över att ha så underbara människor i min omgivning som ställde upp så för mig. Dagen kunde helt enkelt inte blivit mer lyckad. Detta är ett av alla minnen jag mer än gärna besöker med jämna mellanrum. När det är grått utanför fönstret finns inget bättre ljus än de dagar man minns med glädje.


Bild:Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar