fredag 16 januari 2015

Time flies

2014 har lämnat oss och 2015 har gjort en rejäl rivstart för min del. Strax innan jul var energimätaren något skakigt på väg ner mot noll och ledigheten var mer än välbehövlig. En veckas längdskidåkning i vackra, snövita Småland rådde helt klar bot på energimätarens tunga nål. Den rusade snabbt upp till 100 % och lite till.
Med en lugn jul och ett sprakande nyår i bagaget så har alla tankar hittat sina fack i hjärnkontoret och en plan för 2015 har således tagit form för mig. Det är lätt att hamna i ett mönster där man enbart rusar rakt fram för att lyckas så bra som möjligt, men någonstans kan man glömma att se sig om åt sidan. Detta gör att man missar mycket och kör energin i botten gång på gång. Därför är det viktigt att kunna stanna upp ibland, andas djupt och vila kroppen för att sedan öka i växlarna igen. Ibland är det lätt att glömma när man är så fokuserad på karriär och mål som jag kan vara. Ingenting kan stoppa mig och det är antagligen därför som jag orkar mer en stressig vardag om och om igen med ett leende på läpparna. Livet är för kort för att fokusera på det som är jobbigt. Jag tar in det, tänker ut vad jag kan gör åt det, agerar och går vidare.
2015 ska dock bli ett något lugnare år för min del. Jag ska fortsätt jobba hårt så klart, men samtidigt planera dagarna bättre och ta hand om den lediga tid jag har. Allt för att motverka risken att en dag inte orka mer. Min ambitiösa sida får därmed fortsatt uppmärksamhet men får även sällskap av den sida som jag så ofta tränger undan, den avslappnade och lugna sidan.

Så jag ser fram emot alla de utmaningar och erbjudanden som 2015 kan ha att bjuda på! Nu kör vi!

Bild: Google


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar