fredag 23 januari 2015

Att nå sitt mål och att belöna sig själv

Känslan av att lyckas-finns det någon mer tillfredsställande känsla än denna? Att klara av att nå det där högt satta målet som man har framför sig och känna att "Jäklar, jag klarade av det, jag är rätt grym ändå".
För min del, med min ådra som pulserar för att göra allt korrekt och nå alla mina mål, är känslan att lyckas en belöning i sig själv. Något som jag kan se tillbaka på när det blir tungt och tänka att det där, det vill jag känna igen.
Men ibland är det trots allt så att det där lilla extra som sätter guldkant på tillvaron kallar lite extra på en när man lyckats med det man satt sig för. Och ibland blir det svårt att motstå...
Sist jag klarade av mina mål köpte jag en väska som jag suktat efter en längre tid och den här gången föll ögonen på ett fång med vackra röda rosor som nu förgyller soffbordet lite extra med sin röd-gröna prakt. Det behöver med andra ord inte vara något komplicerat utan bara något som påminner en varje dag om att jo, jag kan!
En annan sak jag suktar efter just nu är något jag vill kunna bära med mig alltid. Ett smycke, närmare bestämt en ring. En powerring som jag läst om hos en annan blogg. Helt enkelt en ring som alltid pryder fingret med sin prakt och därmed hela tiden kan påminna om styrkan och kapaciteten man har. Kanske något i stil med nedan bild..? Dock ska nästa mål bockas av först så klart!

Förra omgångens belöning 
Bild: Zalando.se

Nästa omgångs belöning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar