tisdag 11 november 2014

Nyår i mjukis

Med tanke på att december närmar sig med stormsteg så närmar sig även slutet av 2014 med raska kliv. I vanliga fall brukar därför mina klänningslystna ögon vid den här tiden spana lite extra vid extravaganta klänningar som ska passa att välkomna det nya året i. Men i år är det lite annorlunda för vår del. Nyårsafton 2014 kommer inte likna någon av min och makens tidigare nyårsfiranden. Eftersom mars månad bjuder på utmaningen i Vasaloppet och risken för ett snöfritt landskap i vår del av landet är relativt stor så har vi valt att hyra en stuga i de djupa skogarna. Vi får hålla alla tummar att snön hinner ta sig dit vi planerar att ta oss då målet är att åka skidor varje dag och träna in tekniken ytterligare i skidspåret. Därmed kommer nyårsafton att tillbringas i sällskap med en sprakande brasa, spel och mjuka kläder. Således är jag på jakt efter den perfekta, mjuka och lite varma pyjamasen faktiskt.
Och inte mig emot, på så sätt kan jag njuta lite extra av alla läckerheter som kommer att dukas fram på bordet den 31 december. Om jag längtar...? Om jag gör!

Bild: hm.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar