torsdag 5 februari 2015

Dreaming away

Gnistrande kristaller skänker för närvarande ljus i den gråa och mörka tillvaro den här tiden på året erbjuder. Dock är kristallerna långt ifrån tillräckligt stora för att täcka landskapet helt och hållet. Min kärlek till den här tiden av året med krispig luft, bitande kyla och friska andetag får sig därmed en liten törn. Är det vinter så ska fälten strösslas fulla av gnistrande snö och det gråa och bruna ska täckas av vitt för att lysa upp mörkret. När detta inte sker skriver jag mer än gärna under på att våren och sommaren får skynda sig lite extra med att ta över ansvaret för vädret.

Sådana här dagar drömmer jag mig bort. Ett av mina främsta intressen är att resa. Upptäcka nya platser, smaker och seder har länge lockat mig och nu tar det mer plats än någonsin. Därför glider tankarna gärna iväg till kritvita stränder, magiska miljöer och färgsprakande resmål. Tur att man kan drömma när tiden inte riktigt räcker till att ta semester i dagsläget...



Bilder: Google




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar