söndag 28 september 2014

Trötthet övergår i sjukdom

På senaste tiden har all min ork flugit sin kos och varje dag har varit en kamp mot tunga ögonlock och en känsla av hopplöshet. Jag har inte förstått vad problemet varit då jag alltid är pigg, positiv och fylld av energi. Men i förrgår fick jag svar på varför tröttheten bjudit in sig själv; förkylningen knackade på med besked med öm och värkande hals, tungt huvud och rinnande näsa. Igår sov jag mer eller mindre hela dagen. Idag , något piggare, bestämde jag mig för att vara ute en timme för att tömma lungorna på skräp och fylla dem med ny energi. Nu sitter jag i soffan, nyduschad med ny, frisk luft i lungorna och vilar ur mig det sista av förkylningen. Hoppas jag... 
Bild: Google
 Så fort jag är tillbaka på banan ska även bloggen vara på banan igen. Då soffan vunnit över all viljekraft att vara till nytta tidigare har bloggen fått vila. Men nu jäklar, nu ska orken snart vara tillbaka och med den inspirationen. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar